info@ozelnisantasipoliklinigi.com +905527018080 Her gün 08:00 -24:00

Dental Care

Mezoterapi

Mezoterapi, modern kozmetoloji yöntemlerinden biridir ve yüksek verimliliği nedeniyle hızla popülerlik kazanmıştır. Sadece şırınga, ilaç ve yetenekli bir doktor gerektirdiğinden düşük maliyetli bir işlemdir. Mezoterapi, cildi ihtiyacı olan gençlik ışığına kavuşturma ve olduğundan daha sıkı hale getirmek ve ayrıca fazla yağı parçalamak için vitamin, enzim, hormon ve bitki özlerinin enjeksiyonlarından faydalanan bir tekniktir.

Fransız bir doktor olan Michel Pistor, 1952’de bu yöntemi buldu. Başlangıçta ağrıyı gidermek için kullanılıyordu. O tarihten bu yana, Amerika Birleşik Devletleri’nde ve dünyanın diğer bölgelerinde popüler hale gelmiştir. Mezoterapi invaziv olarak geçmediği için sıklıkla herhangi bir kesinti yaşanmaz. Birçok kişi düzenli aktivitelerine hemen dönebilir. Bazı kişiler enjeksiyon bölgelerinde şişlik ve ağrı yaşayabilir, bu sebeple bir gün istirahat etmeleri gerekebilir.

Mezoterapi Yaptırmanın Amaçları Nelerdir?

Günümüzde mezoterapi şu amaçlarla kullanılmaktadır:

• Karın, uyluklar, kalçalar, kalçalar, bacaklar, kollar ve yüz gibi bölgelerdeki yağları alın
  • Selüliti azaltmak
  • Kırışıklıkları ve çizgileri soldurmak
  • Gevşek cildi sıkın
  • Vücudu yeniden şekillendir
  • Pigmentli cildi hafifletmek
  • Saç kaybına sebep olan bir durumlardan birisi alopesi tedavisi
  • Saç Dökülmesi için Mezoterapi Nedir?
  • Yöntem, cildin orta katmanına (mezoderm) birçok enjeksiyon uygulamak için çok ince uçlara sahip iğneler kullanılarak yapılır. Mezoterapinin çıktığı fikir, yeterli olmayan dolaşım ve cilt hasarına sebep olan iltihaplanma gibi görülmeyen problemlerin onarılmasıdır. Mezoterapide enjekte edilen maddelerin standart bir formülü yoktur. Doktorlar, aşağıdakileri de içermek üzere çok sayıda çeşitli çözüm kullanır:
  • Vazodilatörler ve antibiyotikler gibi reçeteli ilaçlar
  • Kalsitonin ve tiroksin gibi hormonlar
    • Kollajenaz ve hiyalüronidaz gibi enzimleri
    • Bitkisel özler
    • Vitaminler ve mineraller

Saç Dökülmesinde Mezoterapi Kullanılabilir mi?

Mezoterapi, saç büyümesini uyarmak için haftada bir kez aktif maddeler içeren bir dizi enjeksiyon içeren benzersiz bir tedavidir. Bu aktif bileşenleri mezoderme (cildin orta tabakası) uygulayarak, tedavi güçlü saçları uyarır ve daha kalın ve sağlıklı saçların büyümesini destekler. Saç derisi mezoterapisi tedavide kullanılır.

1. Androjenik olmayan alopesi ve çevresel etkenler (güneş, kirlilik vb.)
  2. Saç inceltme
  3. Kadınlarda saç dökülmesini tedavi edin
  4. Kepek ve sebore ortadan kaldırmak için
  5. İnce ve/veya cansız saçları tedavi etmek için

Mezoterapi, kırışıklıkları yok etmeye ve istenmeyen yağlardan kurtulmaya ek olarak alopesi kaynaklı saç dökülmesinin etkilerini hafifletmek için de saç diplerine enjekte edilebilir. Saç dökülmesi için mezoterapi uygulayan kişiler şunu iddia ederler:

1. Saç folikülü içindeki ve etrafındaki hormon dengesizliklerini düzene sokar
  2. Saça besin sağlar
  3. Kan dolaşımını iyileştirir

Ancak mezoterapinin diğer kullanım alanlarında olduğu gibi, saç dökülmesi için kesin çözüm sunduğuna dair çok az çalışma mevcuttur. Enjekte edilen maddelerin çoğu, saçları yeniden büyütmek için yapılan çalışmalarda gösterilmemiştir. Bir tekfinasterid ve minoksidil çalıştıklarını gösteren herhangi bir kanıt var.

Saç Mezoterapisinin Süreci

1. Trikologumuz öncelikle saç dökülmenizi analiz edecek ve kaç mezoterapi seansına ihtiyacınız olacağına karar verecektir.
  2. Her yedi ila on günde bir, toplam dört ila altı seans için her seansta bir enjeksiyon alacaksınız.
  3. Saç mezoterapisi tedavisi neredeyse ağrısızdır. Böylece anesteziye gerek kalmaz. Enjeksiyonlarda aşağıdaki formül kullanılır:

– Antibiyotikler ve vazodilatörler gibi ilaçlar.

– Kalsitonin ve tiroksin gibi hormonlar.

– Kollajenaz ve hiyalüronidaz enzimleri.

– Vitamin ve minerallerin yanı sıra bitkisel özler.

1. Saç uzmanı, bir ila dört milimetre arasında değişen çeşitli derinliklerde kafa derinize enjeksiyonlar yapacaktır.
  2. Saç uzmanı, iğneyi kafa derinize, enjekte ederken trichologist’in bileğinin hareket etmesine izin verecek bir açıyla sokar.
  3. Tedaviden birkaç hafta sonra seyrek saçlarınız veya düzensiz saçlarınız doğal saçlarla kaplanacaktır.

Mezoterapi Nasıl Çalışır?

Mezoterapi, yağ birikintilerini ve selüliti askıya almak için cildin orta ve alt katmanlarına bir dizi enjeksiyon uygulayarak çalışır. Enjekte edilen solüsyon mineraller, anestezikler, vitaminler veya diğer kimyasalları içerebilir; ancak, genellikle doktorunuzun karar verdiği formüle bağlıdır. Bu kimyasallar, önce yağ hücrelerini felç etmek ve ardından parçalamak için birlikte çalışır. Mezoterapiyi genellikle cildin alt katmanlarından ölü hücreleri uzaklaştırmak için ek bir tedavi izler.

Mezoterapi, vücut tarafından doğal olarak yakılma hızını artırmak için yağ hücrelerini kas dokusuna bağlayarak ek bir şekilde çalışma eğilimindedir. Mezoterapi uygulayan tüm doktorlar, yağ hücrelerini eritmek için farklı bir kimyasal ve mineral formülü kullanırlar. Bu nedenle, her bir sonuç çok farklıdır ve bu nedenle, aynı testten geçen herkese her zaman benzer düzeyde tatmin edici sonuçlar gösteremez.

Mezoterapi tedavisi alan bireyler, doğru eğitime sahip bir doktora giderseniz risklerin en az seviyeye ineceğini söylüyor. Mide bulantısı, ağrı, duyarlılık, şişme, kaşıntı, kırmızılık, morarma, enjeksiyon yerinde şişlikler, koyu cilt lekeleri, döküntü, enfeksiyon, yara izleri yan etkiler arasında yer alabilmektedir.

Mezoterapinin Artı ve Eksileri Nelerdir?

Saç Mezoterapisinin Faydaları & Artıları

Mezoterapi seansı daha az zaman alır, diyelim ki yaklaşık on beş (15) ila otuz (30) dakika.

– Bu süreç, tekil bir oturum için uygun görünüyor.

– Mezoterapi saç köklerini güçlendirir.

– Mezoterapi prosedüründen çok hafif yan etkiler ve ağrı veya rahatsızlık vardır.

– Mezoterapi, enjeksiyon maddeleri saç köklerini teşvik ettiği için saç köklerinin teşvik edilmesine yardımcı olur.

– Mezoterapi işleminden sonra genel anestezi gerektirmediği için kişi seans bittikten sonra hayatına geri dönebilir.

– Mezoterapi, kafa derisindeki kan dolaşımını motive etmeye yardımcı olur.

– Mezoterapi enjeksiyonu sırasında hastalar herhangi bir ağrı hissetmezler.

– Mezoterapi, saç dökülmesini azaltmaya ve saç yenilenmesini teşvik etmeye yardımcı olur.

– Saç köklerini güçlendirir ve yeni saç gelişimini teşvik eder.

– Saçlara sağlıklı ve parlak bir görünüm kazandırır.

– Mezoterapi tüm saç tipleri için uygundur.

– Yıpranmış saçları güçlendirir ve onarır.

Saç Mezoterapisinin Dezavantajları & Eksileri

– Mezoterapi cilt tedavisinde henüz yeni bir yöntemdir. Sonuçlar oldukça çeşitlidir ve bazı hastalar işlemden sonra görünümlerinde herhangi bir farklılık bildirmemektedir.

– Mezoterapide kullanılan malzemeler güvenilmez olabilir.

– Deriye iğne battığı için enfeksiyon kapma olasılığı vardır.

– Mezoterapinin gerçekten etkili olabilmesi için genellikle birçok seansa ihtiyacı vardır. Bazı doktorlar her seans için fatura keserken, diğerleri programın tamamı için fatura kesebilir.

– Mezoterapi, tüm saç problemlerini tedavi etmediği ve kelliği tedavi etmediği için birçok kişi için faydalı değildir.

– Bazen mezoterapi etkili değildir ve saç dökülmesini durdurmada başarılı olamadığı durumlar olmuştur.

– Mezoterapi tedavisi, bireye tüm yaşamı boyunca kesintisiz, sonucu korumak için yılda 1-2 seans veya altı ayda bir almak zorunda olduğu bir tedavidir.

– Mezoterapinin etkinliğine dair net bir kanıt yoktur ve kişiden kişiye değişir.

Saç Ekimi Türkiye

%100 Hasta memnuniyeti odaklı operasyonlarımızda sürecinizi ömür boyu takip ediyoruz.

Ücretsiz Muayene

E-Bülten
    Güncel bilgilerden haberdar olmak ve indirimli kampanyalarımızdan yararlanabilmek için lütfen abone olun!